Svar till Bosse "Bildoktor" och Snabb Update!

Bosse om Gör om gör RÄTT!:
Självklart så ska du inte ha lånebil om du har hängt ut dom på internet!
Hänger du ut affären du har köpt jeans där sömmarna går sönder eller?

Det gäller samma sak vid reklamtion som vilken annan vara/tjänst. För tar man kontakt med verkstaden/affären så dom får sin chans att rätta till felet, steget efter det är Allmänna reklamationsnämnden eller efter som det är i bilbranschen så brukar det gå till M-test där förloraren betalar testet.

Och om dom nu skulle vägra åtgärda felen fast m-testet visar att det är fel kulör eller dylikt, DÅ kan man hänga ut dom.

Detta bevisar bara vilken trasig människa du är.
Denna kommentar är inte godkänd. IP: 85.226.105.29


Hörre du "Bosse", vi kan ju börja med att du tydligen inte vet nått om de hela?
Tydligen så har jag inte handlat mina Jeans på Rusta eller Ö&B som du visst har eftersom sömmarna dina spricker. Skulle inte köpa nått med så DÅLIG kvalité!

Jo men jag har ju varit i kontakt med Verkstaden och sedan varit i kontakt med högre personal på detta ställe.
Och tycker du själv att de har blivit bättre sen andra gången ?
Enligt min åsikt så NEJ de har de inte blivit, må säga att de är fan värre nu!

Snabb UPDATE

Ja, då kommer lite info om de nya som hänt.
Va i kontakt med Verkstads ansvarig idag IGEN, för att påpeka att färgen på listen fortfarande är kvar, samt att de FORTFARANDE är fel färg på bilen... OCH att dörrsidan är sönderbruten samt att de saknas någon plugg dära.

Men i den vanliga ordningen så har varken dom eller lackeraren rört dörrsidan.. JÄVLIGT underligt må jag säga att de är.. Lika underligt som att Mätarställningen är ändrad!
Och de med lacken fick jag till svars om att lämna bilen på ett M-Test och få lacken utdömd, så nu blir de att kontakt Motormännen och skicka in den på ett M-Test där dom fan ska få kolla ALLT! Ska även fråga dom hur jag ska gå tillväga med Mätarställningen eftersom jag ger mig fan på att de inte är någonting fel på bilens instrument!

Sedan kunde jag inte låta bli att montera ner baklyktan idag eftersom dom tydligen inte kunde montera den rätt, och jag kunde ju inte säga att jag vart förvånad när jag ser detta!

Bättre Kvalité: http://galleri.mbps.se/skandalen/del2/2/DSC_5871.JPG

Seriöst? Man har alltså brutit sönder ena fästet och försökt limma de utan att jag ska märka någonting...?

Hittade däremot lite mera FEL eller vad man nu ska kalla dom.

Så de blir att dokumentera dom med och fråga hur dom ställer sig till de.


Kommentarer
Postat av: frasse1974

Verkar vara en riktig skitfirma som utfört arbetet på din bil.

Däremot tror jag inte att ett M-test anmärker på de lackdefekterna du har fått, "gropen" på motorhuven samt "dammet" på tanklocket. Det är ju inga stora defekter som en vanlig person ser. Jag är lika petig som dig när det gäller bilar och lackering, och skulle precis som dig se dessa fel.

Jag har bytt bil 3ggr tackvare omlackeringar som aldrig blivit bra.

Borde finnas en lista på internet på duktiga och seriösa lackeringsfirmor, men det som kanske duger åt en Svennson, duger ju inte åt dig eller mig :-/

2010-07-10 @ 10:38:41
Postat av: mrzw

Men vad f..n bosse. Hängt ut? Jag ser en felbeskrivning på nätet (som aldrig skulle ha hänt om man skickat tillbaka bilen på en gång) som skulle ha följts av en hyllning till centralen och lackfirman om man sagt..."ok det blev fel, vi fixar" och gjort rätt och inte mer fel.



Har du fått någon bil omlackad? Har fått 3 bilar omlackade pga skador nämligen stenskott, påkörning samt 2 garantijobb för galvsläpp och här är mina upplevelser.



1:a bilen en ebonysvart A4. Helt perfekt, ingen nyansskillnad och perfekt mottagande och överlämning av lackfirman. Gemensam genomgång före och efter samt ett visitkort med privat mob-nr om jag upptäckte något i efterhand.



2:a bilen, Vit Ford focus första gången. Kundmottagaren på Ford följer med ut och visar bilen och frågar om jag är nöjd och det var jag



Andra gången ringer de upp och säger att de skickar tillbaka stötfångaren pga nyansskillnader och ber om ursäkt att bilen dröjer.



3:e bilen, silver A4 avant. Innan lack och demontering av dörrsidor + gummilister pga att dörrar ska lackas(!) går kundmottagaren och jag igenom bilen och jag visar var jag har skadan som ska reppareras på garanti samt vissa andra skavanker som redan finns på bilen så att alla vet vad som redan fanns vid inlämning. Efter jobbet så går vi tillsammas igenom bilen och jag hämtar bilen med ett av mig godkänt resultat.



Om du jobbar på centralen eller lackfirman ska det vara så svårt att göra det som jag upplevt på 3 olika verkstäder och 3 olika lackfirmor?



Jag är inte en känd & hipp person i bilkretsar som alla vill hålla sig väl med där jag bor utan en vanlig svensson som vid dessa tillfällen köpt en tjänst av en yrkeskunning firma. Gissa om jag rekomenderar dessa till de jag känner?

2010-07-11 @ 00:13:43
Postat av: Catharina Alperud

Hänga ut?! Med tanke på vad din bil förmodligen kostat dig att fixa samt att jeans i den kvalité jag antar att du köper FÅR reklameras om sömmarna går upp liknas kommentaren mer som ett bittert påhopp från någon som ska ha det! Trist att människor inte kan se sin del i en situation som de orsakat...........stå på dig!

2010-07-11 @ 09:15:26
URL: http://blogg.vk.se/catharina-alperud-umea
Postat av: Bosse

Jag jobbar absolut inte på varken lackfirman eller centralen, men inom branschen.

Har hört båda sidorna av det hela, och tror det jag vill.



Det var inte kvaliten på jobbet, utan om ditt sätt att sköta det på. hade du gjort som man gör i ett vanligt reklamations ärende (iaf där jag jobbar) så hade du fått en lånebil och troligtvis betald bensin.



Och jag tycker verkligen motorcentralen gjorde rätt att vägra ge dig en med tänkte på hur du har gjort.

Det är ett riktigt dåligt jobb men det rättfärdigar inte en uthängning.



2010-07-12 @ 12:44:37
Postat av: g_svan

@Bosse: "Jobbar inom branschen"... Kan inte du berätta vart du jobbar, så ALLA VI ANDRA kan undvika det stället oxå!?!

Helt otroligt att firmor som dessa kan existera :O



/g_svan

2010-07-13 @ 10:06:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0