motgångar

välkommen till ett underbart liv eller hur var de nu igen?


Ja dagen började med att man skulle fixa till flygande besiktningen, åker ut till Bilprovningen på Västerslätt. Väl där jag fick veta att dom inte tar obokade kontroller på drop-in (?) ja roligt de vill säga.. Men fick veta att Ersboda hade drop-in så blåste upp dit.
Svängde förbi Statoil innan å tr ni inte på helvete att när man ska köra ut därifrån så PANG PANG låter de.
Stannar bilen och förstår redan vid första smällen vad de var. Går ut och tittar på fälgarna och tro på satan de...

Vänster fram och vänster bak har fått sig varsin smäll! Jävligt lämpligt och passande inför Piteå tänkte jag.. helvete så förbannad jag vart!

Ja bara åka vidare till Bilprovningen och checka in dära. Fick mig en tid 08:20 så va bara att sätta sig i solen och ta de lungt ett tag och fundera vem fan man ska prata med om vägen där uppe.

Väl när min tid kom så självklart.. Besiktningsmannen såg väldigt fundersam ut varför en 2008 Audi stod inne på lyften eftersom den skulle inte in förens absolut sist Februari 2011.

Jag förklarade vad de var som hade inträffat med Polisen och han tittade på papperet och kunde inte förstå varför hela bilen skulle Kontroll besiktas. Han ville heller inte göra någon besiktning på den eftersom den var så pass ny och de skulle troligast förstöra besiktnings intervallen på bilen. Han bad mig åka ner på Polisstationen och prata med dom om varför hela bilen skulle besiktas.

Sure thing, åkte ner dit och fick prata med någon i receptionen som inte fattade nått. Hon ringde till en Trafikpolis som jag fick prata med som verkligen inte fattade nått utav de jag sa. (måste ju varit full på jobbet?)

Sedan så tog hon i receptionen mitt papper och sa jag kommer strax tillbaka ska bara prata med en annan kollega.
5 min senare kom hon tillbaka och sa.
- Sitt ner och vänta så kommer de en Trafikpolis som kan svara bättre på dina frågor.

Satte mig ner och väntade.. och väntade.. å väntade.. ca 30 min senare så kom de en som.. (ja hur ska jag uttrycka mig snällt?) Verkligen inte fattade någonting utav vad som hade hänt.

Enligt han så hade polisen gjort en bedömning av bilen skick och utifrån de tyckt att bilen borde kontrollbesiktas eftersom den måste ha varit dålig.

Varpå jag frågar han om han ens läst pappret som jag hade. DE ÄR EN 2008 AUDI A4 (!!)
Då reagerade han, och tyckte de va väldigt underligt att hela bilen skulle besiktas eftersom den var så pass ny och att de var ju bara en flygande besiktning som gällde framrutorna.

Varpå jag blir irriterad och tar mitt papper och går vidare..

Ja de är inte slut än om ni trodde de.. *suck*

Åker vidare hem och hämtar katten eftersom de vart en hel kontrollbesiktning så måste jag ju montera tillbaka den annars blir de inte så bra värden på de hela...

Åker sedan upp på DäckHuset och haffar deras lyft dom har dära eftersom de tog 1 timme och 20 min att montera bort katten och dit med ersättaren.

Så fick hjälp av Jonas att börja montera bort allting... Kommer till dom 2 sista bultarna och tro på satan så *squeee.. KLING*
Jaaa, men självklart med min tur så går ju pinnbulten som sitter på avgashuset AV, jävlar så roligt kan jag lova..!!

Ja bara att fortsätta att montera bort skiten då rå.. Vart ju bara värre än väntat detta..
Väl när allt är nere så börjar man funder hur i helvet ska jag lyckas att ta ut 2 st pinnbultar som sitter fast på avgashuset i en bil som är byggd runt motorn(?) Ja och vart i helvet finns de att få tag i M10*28 pinnbulltar på en Fredag eftermiddag?
Tar en vild chansning och åker ner på Motorcentralen och kollar om dom har, å tro på satan..
Dagen första "glada" nyhet, de fanns hemma! Helt otroligt.. Tar alla 4 som dom har och åker tillbaka upp till äckelbilen...

Ja väl tillbaka var de ju bara att börja montera bort hela jävla motorrummet ungefär för att komma åt dom 2 som hade gått av...

Efter några timmars arbetande och mera svordommar så var dom äntligen ute.. *wiiiieee NOT*
Ja bara att börja montera tillbaka allt på bilen igen då, kan ju då fan säga att man var inte taggad inte.. nej fy fan så jävla less jag var..

45 min senare så sitter allt tillbaka som "orginal" på bilen igen.. Suck så tråkigt att behöva göra allt detta för att Polisen har förståndshandikappat synfel...


Ja thats it then. :/ Måttligt less.. Vad händer här näst? Livet rasar sönder och samman?


Dagens Plus:
Dom hade verkligen M10 pinnbulltar i lager O_o

Dagen Minus:
Kan de bli värre?

Dagens Låt:
Sevendust - Failure





stay in touch [z]

Kommentarer
Postat av: frida

kul med en kille som bloggar och skriver braaa! :)

2009-05-22 @ 22:21:26
URL: http://freyasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0