Svar till Bosse och senaste nytt!

Bosse om Svar till Bosse "Bildoktor" och Snabb Update!:
Jag jobbar absolut inte på varken lackfirman eller centralen, men inom branschen.
Har hört båda sidorna av det hela, och tror det jag vill.

Det var inte kvaliten på jobbet, utan om ditt sätt att sköta det på. hade du gjort som man gör i ett vanligt reklamations ärende (iaf där jag jobbar) så hade du fått en lånebil och troligtvis betald bensin.

Och jag tycker verkligen motorcentralen gjorde rätt att vägra ge dig en med tänkte på hur du har gjort.
Det är ett riktigt dåligt jobb men det rättfärdigar inte en uthängning.

IP: 85.226.105.29


Mitt sätt att sköta de hela på ? TOM en blind jävel hade ju sett att de va fel färg på bilen så varför lämnar man då ut den ? Sedan tycker väll jag att är man så pass service inriktad som dom ju påstår sig att vara så borde man väll ändå kolla igenom bilen och se till att ALLT är som de ska vara innan man väl lämnar tillbaka den ? Eller ni kanske gör på samma sätt där du jobbar?

Eftersom de går fan inte att missa de fel som var på bilen! Och ju mer jag lämnar in den på MOTORSKANDALEN desto FLER fel blir de ju!

Jag längtar verkligen tills de görs ett M-Test på bilen så att jag kan få veta precis alla jävla fel som nu finns på den eftersom vart jag än tittar så hittar jag mer och mer hela tiden.

Jag tycker jag har varit relativt lugn när de gäller att hänga ut dom. Eftersom jag kunde ha gått till tidningen direkt och pratat med dom! För att en bil kan inte gå mindre än vad den har gått!

Men du kanske vill berätta vart du jobbar så att man kan lämna in bilen till er hädanefter eftersom du påstår ju nästan själv att ni är så mkt bättre än dom!



SENASTE NYTT


Var in idag och då gjorde dom en felsökning eftersom dom påstår att enda chansen till att mätaren trippats bakåt är om styrenheten eller nått liknande är trasig!
Han som gjorde felsöingen påstår även att den kan ändras som man har lite spänning i bilen.. ?

Men se på fan, DEN VA HEL!
Så nu har jag fått ett nummer ner till Audi i Södertälje och ska ringa och prata med dom.
Så jag återkommer imorgon om nya besked om vad som händer med allt!

Detta blir bara roligare och roligare... ELLER!?


Kommentarer
Postat av: Lizzy

Visst var det så att dom nekade dig en lånebil och sen hängde ut dom?



Jag tycker att det är bra att du skriver ut saker och ting så folket får veta!



Stå på dig vännen!

2010-07-12 @ 18:14:09
URL: http://betsky.blogg.se/
Postat av: mrzw

Snälla Bosse? Hänga ut?

Visa fel och brister med texten "Ja fick hämta bilen idag, må ju säga att de va en mindre rolig upplevelse.." på en personlig blogg som kanske inte når så många människor.



Tur att du inte försvarar jobbet i alla fall =)



Sedan att du hört båda sidor samt hans sätt att sköta det hela på? Eftersom att du är i branchen antar jag att du pratat med centralen men har du pratat med zimmen?



Igentligen bör bara finnas en sida p.g.a jobbets kvalite men....fundera ett varv till:



Han lägger ut bilder på hans blogg. Oavsett om han har påtalat bristerna eller inte innan.

Ergo: att kunden "hatas" och inga fel har begåtts vare sig från m-centalen eller lack. Ett "vi mot kunden" tänk helt enkelt.



Tänk om han fått lånebil utan krångel. M-centalen lovar att inte lämna ut bilen förrän den är ok och sagt "vi gjorde fel sådant händer tyvärr men nu ska vi göra rätt".



Hur bra pr hade inte det varit! Både på nätet och irl. Vad tror du zimmen hade skrivit då på sin blogg? Om han nu hängde ut dem vad skulle det ha blivit nu, upphöjning? Allt detta skulle ha hänt innan bloggen spred sig ute på nätet.



Sedan om du inte visste det så gör Audi årligen slumpvis utvalda telefonintervjuer på arbeten, både service och rep, som görs av aukt.åf. gällande kundnöjdhet, bemötande, chans till återbesök, rekomenderar du verkstaden o.s.v



Det är ganska stor chans att zimmen kommer med för åf väljer inte själv ut de som intervjuas. Vad blir svaret idag jmf med vad det kunde ha varit?



Vet också att Audi lägger stor vikt vid resultatet av dessa undersökningar.



Fundera också på vad era potentiella kunder för ditt bolag inom branschen tänker när du säger att det var ok att inte ge en lånebil i 2 dagar för ett backjobb på ett enligt dig "... riktigt dåligt jobb..."



Fundera alltid ett varv till.



Alla kan göra fel och man ska får göra fel eftersom vi är människor. Men hur man hanterar felen ÄR skillnaden i kvalitet och vad kunden/bloggläsaren tar med sig i framtiden.



MVH /mrzw som jobbar på ett företag som trots fel har över 92% i NKI enligt SCB´s modell och jobbar för att lösa de andra 8%

2010-07-13 @ 00:21:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0